השלמת רציף העבודה בנמל הדרום הוקדמה בחמישה חודשים

    מצפון לתחנת הכח "אשכול" החלה הקמת שובר הגלים המשני לנמל הדרום, שעם השלמתו יגיע לאורך של כ- 1,500 מטרים והוא נועד להגן על הנמל החדש מצפון. עבודות ההכנה לקראת הקמת שובר הגלים הראשי בעיצומן. שובר הגלים הראשי יתחבר לשובר הגלים הקיים של נמל אשדוד, אורכו יהיה כ- 600 מטרים והוא יתנשא לגובה של 32 מטר
    שלמה בן יוסף No Comments on השלמת רציף העבודה בנמל הדרום הוקדמה בחמישה חודשים

    בנמל הדרום באשדוד נאגרים סלעי ענק שמשקלם עד מספר טונות וכן קוביות בטון המיוצרות בקו מיוחד שהוקם לצורך הפרויקט. הסלעים, האבנים וקוביות הבטון נועדו להקמת שוברי הגלים של הנמל החדש

    מצפון לתחנת הכח "אשכול" החלה הקמת שובר הגלים המשני לנמל הדרום, שעם השלמתו יגיע לאורך של כ- 1,500 מטרים והוא נועד להגן על הנמל החדש מצפון. עבודות ההכנה לקראת הקמת שובר הגלים הראשי בעיצומן. שובר הגלים הראשי יתחבר לשובר הגלים הקיים של נמל אשדוד, אורכו יהיה כ- 600 מטרים והוא יתנשא לגובה של 32 מטר
    21:46
    05.05.24
    אבי מימרן No Comments on "עברתי שבעה מדורי גיהינום, הקב"ה הציל אותי"

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    העבודות להקמת הנמלים החדשים באשדוד ובחיפה, שני מיזמי תשתית מהגדולים במשק, מתקדמות במרץ. בסיור שהתקיים היום (ג') עם שר התחבורה ישראל כ"ץ, ועם הנהלת חברת נמלי ישראל, בנמל הדרום, התרשמו מהיקף הביצוע בשטח.

    בנמל הדרום באשדוד נאגרים סלעי ענק שמשקלם עד מספר טונות וכן קוביות בטון המיוצרות בקו מיוחד שהוקם לצורך הפרויקט. הסלעים, האבנים וקוביות הבטון נועדו להקמת שוברי הגלים של הנמל החדש. בנוסף ממוקמים במקום צינורות ושיגומי פלדה המיועדים להקמת מסגרת הרציפים.

    מחברת נמלי ישראל נמסר כי הוקם רציף עבודה ממנו ישונעו חומרי הגלם להקמת הנמל, העבודות להקמתו כללו מילוי שטח הרציף המיועד בים, הקמת שוברי גלים, החדרת שיגומי פלדה ארוכים לקרקעית הים ליצירת מסגרת הרציף.

    מצפון לתחנת הכח "אשכול" החלה הקמת שובר הגלים המשני לנמל הדרום, שעם השלמתו יגיע לאורך של כ- 1,500 מטרים והוא נועד להגן על הנמל החדש מצפון. עבודות ההכנה לקראת הקמת שובר הגלים הראשי בעיצומן. שובר הגלים הראשי יתחבר לשובר הגלים הקיים של נמל אשדוד, אורכו יהיה כ- 600 מטרים והוא יתנשא לגובה של 32 מטר מקרקעית הים (מתוכם 9 מטר מעל פני הים), ומהווה למעשה "חומה" בחתך טרפזי שבסיסה המונח על הקרקעית הינו ברוחב 140 מטר ובאזור ראש שובר הגלים מתרחבת עד ל-260 מטרים.

    במקביל יוצרו 18 יחידות של מבני בטון ענקיים, הנקראים קיסונים- אורך כל אחד 24.5 מטר, רוחב 13 מטר, גובה 17 מטר. הקיסונים משמשים כקיר ים תומך לנמל בצידו המערבי ולהגנה מפני כוחות הים, המבנים משונעים למיקומם המדויק בים בהתאמה למבנה הנמל החדש ומשוקעים עד לקרקעית הים. הם יוצרו בתוך מתקן ימי ייחודי, מפעל צף, ששונע מחו"ל והוצב בצמוד לשובר הגלים הקיים בנמל אשדוד.

    במרחב הימי של האתר פועלים כלים ימיים רבים המשמשים את הקבלן לביצוע העבודות בהם- סופר-פלטפורמה שהובאה מסין לטיוב קרקעית תוואי שוברי הגלים של נמל הדרום, דוברות גדולות מימדים לשינוע אבן וקוביות בטון, גוררות, אסדות להחדרת שיגומים (פרופילי פלדה), אניית מחפר ועוד. במקטע היבשתי פועלים מנופים, דחפורים, מכבשים ומובילים שונים. בתחילת הפרויקט הוקמו אתר התארגנות של מנהלת הפרויקט ודרכי גישה לפרויקט.



    0 תגובות